Fabulous fc

Wednesday, February 4, 2009

day one-white london

0 darjah celcius
pemandangan dari bilik hotel-tgh ribut salji
kat green park;bergambar ngan snowman!

'white'buckingham palace

science museum

rizalman with rashid hamid

kejap2 amik gambar :)-trafalgar square

me and rizalman at gloucester road
(masa ni tengah ribut salji)
hotel kami menginap-ashburn hotel

..... ketika saya menulis kami masih di kota london. sudah masuk hari ke-2 kami berada disini.wah!!mcm tak percaya hari pertama kami tiba,salji turun melitupi pelusuk kota london(setelah 18 tahun kota london tidak bersalji),seperti di malaysia,kalau ada sesuatu isu baru seperti tanah runtuh semua orang bercerita,siaran langsung berita,Tv juga akhbar,begitu juga london dimana kebanyakan mereka tidak dapat untuk bekerja dan melakukan aktiviti seharian...bayangkan semua jenis kenderaan termasuk keretapi tidak dapat bergerak!..tetapi bagi kami hari pertama di london dipenuhi dengan keriangan yang mengujakan !hehe biasalah macam saya pertama kali menjejakkan kaki di kota london!  lainlah rizalman dah banyak kali..hehe-terima kasih daun keladi bos- :) hari pertama kami mulakan dengan berjalan2 di HARRODS, di sini rizalman sudah mula tabiat semulajadinya, shopping! walaupun besarnya mcm pavilion kl,tapi kat harrods semua ada..kalau nak beli gajah atau harimau pun boleh!menakjubkan..oh terlupa nak bercerita tentang tour guide kami-RASHID HAMID-(famous zaman2 majalah RIAS dulu dan salah satu drpd anak ayam rizalman )sekarang ni dia menetap kat london,so sampai2 je terus call dia.so dialah yang bawa kami naik turun masuk keluar train,bukan senang nak paham train kat london ni, bercabang2 tapi bila dah paham memang senang nak kemana2 cuma menaiki train(walaupun naik train pada hari pertama je,hari kedua dah tak larat terus naik teksi)hehe..then lepas harrods,rashid bawa kami ke V&A MUSEUM-besar sungguh muzium ni ...so kat muzium ni kami cuma masuk bahagian fesyen shj so dapatlah tengok kostum dulu dari kurun 19..(sebenarnya ada lebih 10 bahagian tapi tak larat)..lepas jalan2 kat muzium,ktorang menuju pulak ke GREEN PARK untuk bermain salji,so mainlah ktorang salji macam budak2(tak percaya korang kalau tgk rizalman main salji(macam umar)hehe..so lepas main baling2 snow ngan buat snowman ktorang terus menuju ke BUCKINGHAM PALACE untuk bergambar dan ktorang berjalan dan terus berjalan..-lebih kurang 3 kilometer berjalan kaki melihat kota london yang dilitupi salji(tak rasa penat sebab tak berpeluh).!seterusnya apabila jam menunjukkan jam 5 ptg waktu London,suasana terus gelap sebab musim sejuk waktu siang pendek kami terus menuju ke BONDA CAFE-antara restoran malaysia kat london(ramai yang mengenali rizalman di situ).. so makanlah nasi goreng n sup walaupun rasanya hurmm... bolehlah...-bersambung untuk hari kedua.