Fabulous fc

Tuesday, August 11, 2009

ButikBARU,tangkapMUAT,umar,WEDDING,080809,dekoDeko-DEKO!!!!

''faizul,bila blog rizalman nak update ni,..??..Sms saya terima dari writer majalah EH!-khairul,bukan satu tapi beberapa pertanyaan yang sama datang dari rakan2 dan juga customer tentang blog yang tak berupdate, :)tak sangka ramai juga peminat blog rizalman,yelah bayangkan sehari boleh mencecah hampir seribu pengunjung ke blog ni(kalau berupdate laa..)hehe juga kepada semua followers yang semakin hari semakin bertambah( TERIMA KASIH banyak2 kpd semua followers)-rizalman cakap dia nak adakan satu majlis di butik baru untuk semua bloggers2 yang setia dengan blog ni..:)insyaallah..

so sepanjang blog tak berupdate ni sebenarnya banyak perkara yang berlaku yang menyebabkan rizalman terlampau sibuk dengan agendanya-antaranya pembikinan butik baru yang terletak di ground floor,wisma rizalman yang hampir 90 peratus siap-butik ground floor ni akan menempatkan koleksi dari 'ready to wear' dan 'made to measure' untuk koleksi raya manakala wedding pula di 2nd floor.so rizalman sendiri yang menjadi arkitek untuk butik baru ni,dialah yang lukis plan,buat design untuk interior dan juga memastikan segalanya berjalan seperti yang dirancang (nasib baik tak jadi kontraktor sekali -kalau boleh bancuh simen pun rizalman nak buat,) :) 

wisma rizalman

antara perabot yang akan mengisi ruang sudut di butik baru(ni baru setengah-yang lain belum sampai)..

ground floor yang masih dalam pembikinan



dan dalam bulan ni juga,seperti yang diwar2kan,rizalman dah mula penggambaran untuk rancangan tv-Tangkap Muat,jadual bermula seawal jam 10 pagi hingga ke 10 malam,boleh bayangkan?so pagi2 lagi seawal jam 7 rizalman dah terpacak kat workshop untuk melihat baju customer,check mana yang patut,mana yang dah siap (nasib baik order raya dah tutup,kalaw tak memang tiada masa untuk attend customer, :)....yelah sibuk2 juga,customer mesti didahulukan.....

dalam sibuk2 ni rizalman bercerita dengan saya dia rindu sangat dengan umar,yelah babah mana yang tak rindu -bayangkan balik jam 10 mlm umar dah tido,esok paginya pula umar dah kena pergi sekolah,jumpa pun sekejap je..(dalam pemerhatian saya,rizalman dan umar memang rapat-jenis tak boleh berenggang)..jadi bila TERjumpa dengan budak kat atas ni,terus hilang rasa rindu-agak2 ada mirip umar tak?sekali pandang macam umar........

dua kali pandang terus teringat budak yang ni.....:)so sebab rindu sangat rizalman plan untuk bawa umar bercuti di penang 14 hb ni,kebetulan rizalman kena pergi untuk wedding ajai n liza..(rizalman ditugaskan untuk menatarias ajai n liza )so sambil2 tu bawakla g makan angin...

tengah tunggu untuk terjah peserta bersama zulfadzli

tak kira anak sape,semua rizalman peluk-rindu kat umar katanya..

...dan shooting


dalam kesibukan,tanggal 8 hb ogos iaitu tarikh keramat dimana wedding terlalu banyak,antaranya berlangsung di PJ Hilton hotel, dan juga TTDI,seperti biasa rizalman dipertanggungjawabkan untuk membuat pelamin,dress untuk bride n groom dan juga event.alhamdullilah segala persiapan dan juga perjalanan majlis berjalan dengan lancarnya walaupun rizalman terpaksa berkejar2 antara wedding dan shooting-terima kasih kepada pengantin ZAMIRAH HJ KAMARUDDIN dan keluarga!!


wedding @ pj hilton


dalam pada itu juga,pada 10hb ogos yang lepas pula, berlangsungnya majlis pelancaran kejutan deko deko deko celcom blue anjuran celcom dan tv3-rizalman akan bekerjasama dengan celcom dan tv3 untuk kempen yang akan berlangsung pada bulan puasa dan juga aidilfitri nanti.untuk kempen ini,rizalman dipertanggungjawabkan menatahias kediaman para pemenang yang yang mengikuti kempen ini.

so,untuk majlis pelancaran ini,rizalman telah membuat set-up deko sementara untuk menjadi simbolik kepada pelancaran ini.

rizalman team hanya diberi masa 1 setengah hari untuk menyiapkan ruang yang diberikan dan juga mecari perabot yang bersesuaian untuk majlis pelancaran.

sebelum

centre tak ukuran?..


selepas


ketika majlis pelancaran

 rizalman bersama ketua pegawai pemasaran media prima,puan shareen ooi dan zalman aefendy iaitu naib presiden kanan pemasaran celcom (malaysia) berhad)

ketika press conference

kesibukan ini juga sebenarnya adalah satu rahmat yang diberikan oleh-NYA kepada bos saya,kerana segala kesabaran dan rintangan yang ditempuhnya selama ini telah dibalas dengan rezeki yang melimpah ..-ALHAMDULILLAH!! semua ini adalah hasil dorongan keluarga dan rakan2 rizalman juga khasnya kepada bloggers yang banyak memberi nasihat pada entry yang lepas!!! rizalman kirim salam pada semua bloggers!!!-faizul

36 comments:

saveme_zero said...

marveloss!! excellent! moga akan terus sukses!

nas said...

oic,kdg2 faizul kwn si lulu yg update blog ni ek..dtg penang blh la jumpa..

Afeeqa said...

yup! busy mean rezeki. good job rizalman. do your best.

fighting! :)

kirim salam balik kat rizalman ye faizul. :P

Shue said...

owee..finally! an update. Glad to know that Rizalman is doing great despite his super packed schedule.
All the best & good luck!
btw, kudos to Faizul too.

shue

Norr said...

Assalamualaikum w.b.t;

Tuan Haji...millions congrats...semoga hidup you sekeluarga sentiasa diberkati ALLAH SWT...
terkejut ai...ingat budak baju putih tu Umar...tp kalau you asyik feed si Umar tu mcm2...x mustahil one day Umar pun jadi gebu mcm tu...

Shuhada Samri said...

salam rizalman...

sy mmg mengikuti perjalan karier rizalman..tp belum termampu lagi nak menyarung pakaian dr butik rizalman...kih2..apa2 pun..terus kan usaha..takda org lain yg boleh bantu kita melainkan kita sendiri..jatuh bangun kita..hanya kita dan tuhan jer yang tahu..

chayokkkk....!!!

aziahmk said...

finally.....we get to hear sumthin! rasa x lengkap tau hidup nih...tak baca blog rizalman....

daydeck86 said...

bertambah lagi la rezeki babah yer bambleebee.............

:: LadyVerde + Mr.Doc :: said...

GOSHHHHH!

ATLAST!!!
ingat dah jadi pekasam dah blog nie okkkk!!!
hahahhahaha JK!

nways, work it!

p/s : rizalman / faizul, can i know ape colour code for that grey painting tue?!?!? care to share ;)

shapattnson said...

alhamdulilah ...rezeki ...bila la dpt sentuhan daripada abg rizal ni yerk ..

ratna said...

sgt susah menjadi rizalman..tp alhamdulillah..rezeki mencurah-curah.. congratulation & good luck!!

Nadia Zakaria said...

chaiyokk2~~
cpt2lh update yerk..

nk raya neyh rezeki u mencurah2,,
wah2~~
aminnn,,

Kak Naz said...

Lega..penantian kabar terkini berakhir.. Semoga Allah limpahkan rahmat dan rezeki berkat dgn berterusan..

All the best!!

arakida_imaizumi said...

Alhamdulillah..... lama sgt tunggu update blog nie..... akhirnya.....
Anyway, Congrats to u.... All da best & gud luck.

LiLa said...

Hmmmm...at last got the update! Tak sabar nak tengok tangkap muat. Nanti janagan lupa inform waktu siaran ye! Good to hear rezeki Mr. Designer makin bertambah. and miss kat Umar too!

Khairulius said...

yeah dah update..tibe2 i jd intro hehe..

by d way bile butik nak launch????

all d best and selamat berpuasa

minamie said...

rezeki masuk...keje2 gak tp kesihatan kena jaga ye.. all e best

diyadeary said...

i really like the deco utk pelancaran projek dengan celcom tu. it's an amazing job for a very short time! :)

moga rizalman sehat sejahtera & dimurahkan rezeki selalu ya.. :

kuki said...

dear rizalman,
i have a request. rather selfish one i must say. i'm hoping you would consider a fabulous clothing line that would be affordable to the masses like me. (Who can't really afford a Rizalman, seriously).

Think of it as part of your community service in making designer fashion accessible - which in turn will help make average Malaysians look hot & fabulous. :D :D

That would be grrreatt, no?

p/s: I agree with Verde, would like to knw the colour code pls. thx!

Suzie said...

ur touch utk deco tu mmg superbbbb!

Unknown said...

Wowwww.. i just love all the deco designs!!! U r one talented guy.. How I wish I have all the money in the world to hire U!!! and to wear one of ur collection :)

Any quiz/contest for the followers?? so that we can have the chance to experience one of your collection.. the grand prize winner maybe?? hihihi

Great job!!

elyna said...

tahniah..
great job rizalman..

rizalman atelier said...

hi guys!! assalamualaikum.. isempat jenguk kejap ni.. miss u all la..tp apakan daya.. ok, no code untuk cat tu - dulux 50GY 53/017. Ta! blog wit u guys soon.. off for a tvc shoot.

Nor Baizura Hj Abu Bakar said...

Salam Rizalman...
I think lepas ni u diversify lagi satu business... interior design (or Tuan Haji dah ada cabang business ni??!). Really nice & good job, well done. later boleh buat realiti tv pasal home decor lak..
bumblebee... lepas gi penang, ajak babah gi kat bukit merah.... beshhh

ira abadi said...

u're really fabulous sir!!

:: LadyVerde + Mr.Doc :: said...

thanx charming!

Pa'e said...

at last, congratulations to you Mr Rizalman..sooooooooooo busy..

AhmadFaiz said...

gile la babe..
congrats
tarikh pun bagus sebab bermakna kat aku..
huhu..
gud luck bro..

Unknown said...

Salam,

At last terupdate jugak blog yg dinanti2kan..thks Faizul..
Abg Rizalman.. keja2 jugak.. kesihatan pun jgn terabai..
Wish u more success.. !!

Anonymous said...

survivor always wins !
Selamat Balik Kampung noooo.....

kaseh said...

Salam,

Sincerely as peminat RIZALMAN IBRAHIM saya sungguh gembira dengan pencapaian anda. Moga sentiasa dilimpahi rezeki dan dikurniakan Allah idea-idea hebat dan menjadi pendorong buat semua. Take care!

aina_amirah said...

haih!~lega rasanya dpt baca blog abg rizalman..hari2 tgk blog tp tak update2...ari ni tup2 ada gumbira rasanya (ahaks..mcm teraddicted pulak!~)aneway congrats and gud luck abg rizalman atas semua job and apa jua perkara yg abg rizalman tgh buat skrg nieh..nnti buat la majlis bukak pose beramai2 kat butik abg tuh!~ :p

diyadeary said...

cerita sidang akhbar Kejutan Deko Deko Deko Celcom Blue di surat khabar arini.. =)

http://utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0818&pub=Utusan_Malaysia&sec=Hiburan&pg=hi_05.htm

eyda said...

kagum gile..serius busy dan multi tasking...

azie ahmad said...

salam rizalman,
comel and gebu buat umar..
i am a big fan of rizalman..u're great and fabulous rizalman ibrahim..

nobody said...

cutenya :)