Fabulous fc

Friday, November 20, 2009

ke mana saya selama ini (serius! entry ni lagi panjang)

nak tahu kemana saya menghilang selama hampir 3 minggu ini? Apa lagi kalau bukan penyebabnye kesibukkan yang amat terlampau.. ke sana ke mari, saling tak tumpah macam lipas kudung..lipas kudung yang di spray dengan Shelltox pun tak ligat tertungging terbalik macam saya sejak kebelakangan ni.. dalam sibuk2 tu memang teringatkan blog yang dah lama tak ter update..(matilah aku,semua pembaca blog setia akan menyumpah akan bila masa kah entry terbaru akan muncul??). Namun bagi tidak mengecilkan hati anda semua, sekali lagi entry yang penuh dengan kegiatan saya yang amat sibuk giler ni di kumpulkan bagi menebus segala kerinduan serta kedahagaan anda! 
Dimulakan dengan persiapan perkahwinan seorang pelanggan yang berbisan dengan keluarga YAB Tan Sri Ramli Ngah Talib.. saya ditugaskan untuk menyiapkan 15 dulang hantaran serta membuat pakaian persandingan mempelai..

tema bagi hantaran pertunangan- autumm, 

hantaran bagi upacara pernikahan

ketika di rumah pengantin perempuan.. sebelah perempuannya(yang berwarna gold) di reka oleh Pak Abu..

bersama jurudandan pengantin perempuan- Khir Khalid 

pakaian pengantin perempuan ketika majlis resepsi.. kain songket tu dah ditempah oleh ibu pengantin perempuan semenjak 20 tahun yang lalu..ketika pengantin masih kecil lagi.

perarakan masuk pengantin ke dewan..

dari menjahit baju kita ke hiasan dalaman pulak.. bilik kepunyaan Tan Sri Mustapha Kamal di menara beliau ini harus ditata gaya oleh saya..jadi saya pergi untuk melihat tempat ini sebelum memulakan kerja.. mission?- menjadikan ruang ini sebagai ruang makan untuk melayan tetamu beliau.
 
lepas tu pergi pulak ke rumah beliau di mana menempatkan pejabat(untuk di make over kan) di salah satu 'wings' di rumah nya..( guys! you never want to know how big his house is!) clue- airport!

dari deko patah balik pulak ke dunia fashion.. saya meluangkan masa menghadiri Gala Mifa fashion week bertempat di Pavilion KL. Bertemu dengan salah sorang pembaca setia.. (luv your Lady Gaga looks!).. tapi yang tak laratnye show tu punyelah panjang sampai lenguh duduk kat kerusi.. sinopsis kepada fashion show malam tu- 2012! We were warned! its the extinction of designers!!
perasaan saya malam tu kira macam poster ni la jugak.. go figure!


kerja gila tak saya ni? habis fashion.. galas pulak balik tanggungjawab untuk berdeko2! Kali ni saya menuju pulak ke Parit Jayus & Semerah, Batu Pahat..untuk pergi mengukur serta melihat rumah2 pemenang Celcom deko3!

Sambil2 berdeko3! tu kitaorang sempat singgah di rumah kawan saya untuk bermalam.. Apa lagi Umar yang jarang jumpa suasana kampung terus melompat mengejar angsa dan ayam dan itik!! Jakun sungguh budak ni.. (termasuklah budak besar sorang tu)

rumah pemenang di Parit Jayus.. dalam kebun kelapa sawit tuu....

tengah poning macamana la nak buat rumah dia ni..

ingat ke aku nak datang ke sini lagi ni??

dah habis ukur rumah tadi..balik berehat pulak di rumah Pn Bibi... ingatkan nak berehat, dikerahnye suruh buat laksa penang kat dia.. masak pulak..!

tuan2 dan puan2.. inilah rumah pemenang utama peraduan ini yang berharga 50,ooo! Gulp!.. 
agak2 klw budget macam tu..bole buat rumah baru untuk dorang..

bila sampai je, saya terus terduduk kat tangga tu...risau memikirkan macamana nak ubah rumah ni! challenging giler ni! takpe hisap rokok dulu... pfuh! pfuh!

keadaan dalam rumah.. best jugaklahh.. da lama tak merasa rumah kampung macam ni

teringat kat rumah arwah nenek dulu

tapi yang bestnye, kat kepala simpang rumah tu ada jual  goreng pisang sedap sangat!! pisang benyek2,tapi sedap.. melantak saya sampai tak ingat dunia.. tapi,

tiba2.. kat tepi warung tu ada siap tampal servis lain lak.... ngeri!

perjalanan pulang tu jangan cakapla penatnye..macam2 hutan kami jumpa..dari kebun kelapa sawit sampai la ke kebun nenas.. bercakap pasal kebun dan hutan ni.. saya bergegas pulak pagi tu ke Tesco Ampang untuk majlis pelancaran Green Bag, designed by me!

bangga la jugak dapat contribute something.. so korang cepat2 beli beg ni. Sebab setiap pembelian, 50 sen akan didermakan oleh saya kepada Malaysia Nature Society..
Hurry!! Its limited

lepas launch tu ada pulak sesi bertemu peminat! dekat lima puluh beg la jugak di tandatangan.. lenguh tangan!!

satu beg harga rm4.99 jer! sekarang sebanyak 50 ribu orang dapat memiliki 'rizalman'.. konsep mampu milik tuu...

Celcom ni pulak last minit nak buat majlis penyerahan hadiah2 kepada semua para pemenang Celcom Blue Deko3! bertempat di menara Celcom.. ingat tak kotak seperti rumah yang dihias saya ketika permulaan kempen ini? Sekarang saya terpaksa menghiasnya mengikut kepada replika rumah pemenang 50,ooo tu tadi. Memandangkan rumahnye rumah kampung, saya nak jadikan konsep rumah kepada mirip asian tropical..


semuanya ini disiapkan oleh saya dalam masa kurang dari 5 jam saja..


harap2 kalau semua perabot ni diletakkan kat rumah pemenang tu..janganlah roboh rumah tu nanti... (kira celupar ke ayat ni,Jannah?)

sepanjang 15 tahun saya menjadi pereka fesyen, tiba2 penangan deko3! ni lebih kuat..sekarang ni semua panggil saya deko3! dan ingat saya yang nyanyi lagu dalam iklan tu.

ni lah dia pemenang utamanya- cik Suhaila.. cik ke? kalau buat calon tangkap muat ni best gak!
Rizalman.. jangan celupar!

semua pemenang2 bergambar ramai2.. pastu saya ni asyik menyengih je..sebab semua pemenang beratur nak amik gambar dengan saya pulak..

dahla kerja punyalah berlambak2.. my bff pulak baru balik dari london,shopping le apa lagi dia ni..(tension betul!). Dia ajak datang rumah dia untuk tengok barang2 yang dia shopped kat sana..saja je nak menyakitkan hati saya.. tengok tu, kasut sampai 3 pasang!!
dari kiri- Gucci,Chanel,LV

tas tangan LV

of course with matching shoes! key chains and coin purse.. all from LV!

nasib baik ada jugak ole2 untuk saya.. Burberrys bag.. Love it! tq dear!
baru ingat macam nak putus sahabat,kalau takde ole2!

lepas pergi rumah my bff tu,pergi pulak rumah kawan saya..(Chef Zam!,yang dulu gemuk..tapi dah kurus giler!) untuk bagi consultation rumah baru dia..

kemudian harinya bertolak ke Felda Bentong,Pahang untuk ke rumah pemenang Deko3!
Mak oi! Lagi mencabar ni!! Kalau rumah2 sebelum ni saya lihat ada yang silingnye bocor atau terkopak,tapi yang ini langsung takde siling!! tinggal bumbung jer..

sabar..sabar...sabar...

dari bentong,saya bertolak ke kuantan pulak untuk ke rumah pemenang seterusnye..
not bad...rumah baru,senang sikit la nak dekokan

dengan bangganya dorang display kan plak Celcom ni

bila saya tanya kat tuan rumah ni, "akak nak konsep apa rumah ni?"..."apa2 je lah en. Rizalman..asalkan cantik.." Tapi bila kitaorang balik je, dia terus sms kat Faizul... "kalau bole akak nak contemporary english". English ye kak? 
 sesuai ke?

bila dah abis ukur semua,bergegas pulak majlis harijadi pasangan kembar puteri dan putera YAM Tg Ampuan Pahang dan suaminya YAM Tg Mahkota Pahang di bandar Kuantan

seorang raja yang berjiwa rakyat..pasangan ni

dah abis tiup kek, Tg Ampuan memangil saya untuk naik ke pentas sama2 menyanyi dengan beliau lagu 'mencintai mu'...  gila ke apa?
GULP!!
bersama Aizat and YM To'Puan Sri Hidayah

and Yuna! I love her style! very effortless..

bermalam di Hyatt Kuantan, view from my room! Calming kan?

keesokkannye, saya bersama YAM TPP bersma melawat ke tempat pembuatan kain tenun di Pekan.. Ya Allah,tekun betul budak2 ni menenun! berpinau mata tengok dorang buat kerja..



dari pekan,saya meneruskan perjalanan ke Kemaman Trengganu...rumah pemenang seterusnye. Aikk? rumah pun biru macam Celcom Blue?..

ahli2 keluarga pemenang ni memang best,kelakar giler.. hilang penat memandu. 

kakak sulong pemenang ni punya masakan nasi dagang memang sedap! dorang sanggup masak untuk sambut kitaorang..siap bagi keropok untuk bawak kl lagi..


balik je kl,terus pegi tengok kedai bff saya yang akan menempatkan rangkaian busana muslimah saya di damansara perdana.. saya turut mereka hiasan dalaman butik ini

masih lagi dalam proses pengubahsuaian..

letihnye...hidup sebagai seorang pereka yang nak buat macam2 dalam dunia ni..
untuk pengetahuan anda semuanya ini berlaku back to back..tanpa ada sebarang gap atau rehat selama sehari pun..bayangkan. Saya rasa ini menjelaskan kenapa dah lama tak membuat entry.. sehinggakan ke mana saya pergi semuanye bertanya tentang entry terbaru.. dah tak larat nak menjawabnye..

badan ni rasa macam nak tercabut semua sendi2nye...

nasib baiklah ada tukang urut kat rumah!




fuhhh!!  lega.......

70 comments:

Khalilah Aqilah (KAM) said...

aik..
stndart lar tue..
but just one...
u ada debt sleep..
I think...
better u ganti...
sian umar.. dh agak mesti dia jd mesin urut automatik pnyer lar... =)

afiq said...

mifa...luaran nmpak vavavoommm sngt kan? tpi...pendek kate i get it la ur 2012 feeling tuh mr rizalman!!! mntak2 my time nnti ia akan berubah....

BeeTle said...

tak patah tulang belakang ke??..dah la comel montel si Umar!!!

Anonymous said...

alamak..tringat saya dulu masa kecik..kena kerah oleh abah dan mak pijak2 blakang depa :)

Farihah said...

penantian update ni mmg sgt2 berbaloila tn haji....puas bc entry pj & ade gmbr..tp paling best gmbr umar si tukang urut la..hehehehe...

kalo MIFA this yr mcm 2012...erlkkk...sakit jantung lah camtu...

anyway, ttp sokong u!

Afeeqa said...

wahhhhh~ pnt nyer ur life. tp berbaloi-baloi kan? :)

semoga rezeki u semakin melimpah ruah. :)

Nidza said...

saya letih jugak biler baca blog u nie...dan tetiba perlukan urutan seperti itu jugak...

anyway...rizalman...saya mmg admire semngat u yg xreti penat...hehhehe...

semangat + penat = congrats...

acHap~ said...

wow. so many things to do in 3 weeks? if i am in ur place, dunno bley tahan ke x. hoho. but ure so lucky to have umar in ur life ^^

CathJ said...

Ya ampunnn... Rizal.... Schedule you ni sungguhla teramat padat dan OMG!! Sungguh memenat kan....

Nasib baik ada tukang urut...heheheh...

byk2 la berehat yer... kesian...dia...kalau tak cukup tukang urut ... ha nanti I hantar anak I.. anak2 buah I... pulak...hahahha...

Zaza said...

ala...i baca entry ni sampai habis tapi ada 'before' look je takde 'after'. tak aci!!mandeon

Nor atau Nad said...

ukh cian...
nk pnjm umar arr nnti..:p

Fizah said...

Salam...
OMG.. kesian nyer...
Luckily ada tukang urut yg comel lagi cute.. :D

Umar, jaga babah elok-elok yek.. :)

Mimi Sharif said...

Cu maman....
Letihnyer.... Xpa, xpa, pulangannya berbaloi-baloi...
Kem salam kt ummar...
Nasib baik ada ummar kan, bleh tolong pijak2....

Nadia-Nada said...

Ya Allah ya Tuhanku ya ampunnnn! Sy pegi wedding ptri azalea & alif yg kt hotel royale tu … tp knape sy xnmpk pun insan rizalmsn ini. ruginya! Klu tau, amik gmbr smpai abis btri! Rugiiiiii2 sgtttttt2… padahal ms tu 1 bumbung!! Brtmbh rugi bj sy pun ala2 purple-pink gitu! Kira ade la sedondon skt klu bgmbar, xde la tgkp muat jer..hahaha!!! & lg2 btmbh rugi lg, sy pegi tesco ampg tuuuuu… siap my ummi bli lg beg yg mesra alam tu..tp xsure la hr ktorg pegi tu time launching ke tak.. tp smua tu ada hikmah kan? coz klu lah trjumpa u, hbis la u di’brainwash’ olh ummi sy yg dah geram tahap gaban melampau dgn rizalman krn TM! (my ummi pun just like u lasernye:) bukan dia kire pun sape) ..kang xpasal2 malu sy nnti dibuatnya:) & yg bestnye ummi sy xtau pun beg yg diblinya didesign olh hos TM ini… sy rs dia xperasan lg.. ops, smpai skrg pun sy x habaq lg, & dia siap suh kwn2nye bli pulak tu!

p/s: tringt kcik2 dulu pijak blkg abah sy mcm umar pijak u, & yg best dpt upahhhhhh… tp yg xblh lupa penah skali ms pijak tu abah sy buat2 mati! Bayangkan mcm real! rasanya x sggup & x brsedia lg untk kali ke-2..huhu

*rizalman dh smakin majuuuu la, smpai perut pun dah maju ke depan mcm umar…(ish!celupar btol mulut ni! Hahaha! bejangkit dr rizalman ibrhmi!*

Miss Lonely said...

Muahaha...at last eh abg Rizal nih post entry! wakaka...hmm,da terubat pun kerinduan ktaorg slama ni..ahaks!
punya laa hectic giler abg Rizal ni punya schedule..haha.
salute laa kat abg Rizal! hihi. ;)
eh jap,org Trengganu pun ada menang kaa? hahaha. my hometown!
yeayyy! ada gak org kampungku.. lalala.. ;p
nanti klau dtg cni lagi sure kasi kropok bnyk2..kat cni fresh tau! ;p
hmm..btw okay laa tu ada Umar leh tlg urutkan babah dia..weeee~
okay laa,abg Rizal take care! keje2 jugak tau,kesihatan tu laaaagi penting. :D

[z@ck] said...

sangatlah hectic ur life..
xpe..smua ni rezeki dari Tuhan untuk u..

kim salam kat budak kecik tu..

p/s :Kulim area mana?

monalea said...

mak ai..huhhhhhh.takde rehat ke awak ni. saya yang baca entry awka ni letih dah.

takpe tuakng urut ada

crazy girl said...

umar amat comel!
haha
i like!
mahu culik dye..
yiihaaaa...

Izan said...

Wahhh mcm manalah rupa gaya rumah pemenang utama tu nanti...!
jarang tgk rumah style kg di ubah suai... slalu umah kat bandar jeee,
mcm ni lah baru best...

Lawa lah abg rizalman deco umah org.. Boleh challenge Eric ni

p/s: Bila rncgn deko2 ni.. nk tgk tp xtau ari apa...hqaramm xpernah tgk hihihihi

Bieaz said...

Cian Umar jdi tukang urut plak..hehehe!!
so cute.. :)

Che Kay said...

erm..puas baca! hehehe

growing up girl said...

at last.
update jgk.hehe.
tp worth it sbb entry yg pnjg.ngee.

aina_amirah said...

huih..~~letey baca entry kali ni..punyer la panjang masyaAllah..bace entry ajer da letey..ni kan pulak tuan badannye ..sokmo keje tak rest2 (mcm diri ini jerk..~)..btw, luv ur design untuk hantaran tuh..:)

princezz said...

Bestnye baca this new entry.. keep blogging en rizalman =) I'll support u, hehehe

My Life My World said...

Walaupun .... banyak gambar, tapi masih tak puas nak explore blog ni. Seronok nyer hidup u tapi aduh macam terlalu 'pack' sangat. Bertuah nyer jadi Rizalman :)

hatim a.r said...

hav u read tavi gevinson's blog?she is just 11-12 yo but she already sat front rows at most fashion shows.and marc jacobs is her BFF! http://tavi-thenewgirlintown.blogspot.com owh and she wrote fashion reviews too.hmm wonder what she wud write bout MIFA. for me i think malaysian designers need to step up their game.i mean most of the pieces looked too costume-ish.and whats with those celebrities on the runway?they dont even know how to walk sheeshh.owh btw karl lagerfeld has a blog too!

Unknown said...

Soooo suweett da last picca... Caya lah Omar

Lazyf said...

comel jer tgk Ummar dok pijak2 body papa dier...hehehe...so sweet!!!

Reflisia said...

wow!
kagum, i baca entry u pun i dapat rasa keletihan u..but it's Berbaloi baloi.=)

fitty's pinky rose cottage said...

salam pak sheikh.. tu dia.. sibuk nooooo.. cheq yg baca entry ni pun jenuh nak ngabis kan.. hehehehe.. anyway.. kudos to you! dispite of all the commotions, you still have lots of people who appreciates you and love what you do.. btw I really love the shoes your BFF bought from London.. cantek bangat!! hehehe.. and lookforward to see the end results of all the house you decorate.. must be awesome! thanks for the updates! btw raya haji masak apa? hehehe

Filla said...

alamak..patah riuk badan ke hulu ke hilir bizi lagi..nak perah otak lagi ngn nak deco umah yg siling pon takdak!! hahaha... comel laa gambar ummar pijak2 badan tu!! hehe

Myladiemaya said...

akhirnyaaaaaaa.. rindu nya nak baca blog ni.. dah lama abg Aji x update.. bz punye pasal lah ni.. terubat rindu ku :D

aida said...

waaaa..ini baru berbaloi2 menunggu latest n3 dr rizalman....hehehe...life memang hectic...but sure its worth alllll the effort, time, energy....selain satisfied financially..i believe u r self satisfied...buat mende u suka...lebihhh memuaskan hati kannn...

p/s:...kena ada reminder in between yeahh..tak bleh celupar?..heheheh...kelakarr ok.

Riena said...

baju cho sangat cantikk...wedding yang sangat cantik

minamie said...

salam..yup maner entry "after" hasil deco..nak tgk camner umah kayu 2, jarang2 tau org nak buat deco kat umah kayu..nak tgk nak tgk

a/way..keje2 gak, kesihatan kena jaga tau!!

Unknown said...

oh alangkah bestnya dapat di urut oleh manual urut machine. hehehe.

Ms Wong said...

fuhhh best kalau Umar dpt pijak belakang saya...bdn still lenguh2 lepas baik dari demam ni..

afdni said...

mmg menjawab segala persoalan..

nobody said...

busynya...tapi kalo dah minat penat pun masih boleh layanzzzz....

entry nie best, byk gambar tht told d story and simple explanations :).

Only Me...Sue said...

Aduhai En.Rizalman. Kalau saya...entahlah!

You are gifted!

Kalau saya ada budget besar, terhengen juga nak dapatkan sentuhan Rizalman utk rumah baru nanti.

gurLuvpink said...

update jgak..stelah lame ngidam menunggu entry terbaru rizalman..;)

farisha ::dotted:: ef said...

hahaha..
aku gelak sorang2 bace entry kali nih..sambil teringat keje yang berlambak2 bos aku tinggalkan 4 d nex 2 week...waaaaaa...

p/s: bos aku balik pakistan la raye aji nih.. rizalman nak pesan LV?? haha

LV said...

wah2...
mmg bz ye en.rizalman kte ni...
mengalahkan pm pulak...
melipah ruah ye rezeki rizalman...
umar sngat comel....

Nor Baizura Hj Abu Bakar said...

umar ...
cepat claim upah 3x ganda cam deko3x

SugarSpices said...

seronok baca ur blog...ehehehe

La Mode Parisienne said...

eeeeeeeeeeeeee,i like what u did with the hantaran!so lovely.and the last pic is so cool hahah,me n redz think that ur son really looks like u when u were a little boy la btw,sho cute!

Zunaidi Dali Great Eastern said...

mifa thn ni.. sesuwai sgt la cik rizalaman about the poster tu.. hikhik!

mcm xde progression langsung jer..emmm :/

sunshine said...

comeyyyy sangat umar tolong pijak2 atas belakang babah tu!

NightButterfly said...

If you are online,how much is the cost for baju kurung utk ijabkabul 2008 mcm dlm gambar on your blog? I looking for ideas since I'm engaged now..

farah@nina said...

hi rizalman,
Ingat x i ada jumpa u kt dlm lif kt Ikea.. mmg u kt u bz giler skrg ni sampai x sempat2 nk update blog. kesiannya..
tp xpe, wlupn penat tp pulangannya i rasa klu pasni u x payah kerja bertahun2 pun xpe, u masih blh survive kan? itulah bayaran yg u dpt drpd kebizian u dan kepakaran u.
Ramai yg sukakan u sbb 2 dorg guna khidmat u..
Selamat Maju Jaya Rizalman!

Diana Jamil said...

mak aih...hectic tol life u...xpe...sementara muda kerahla segala tulang yg u ada tu...but for sure badan u perlu supplement tambahan...mkn la ape2 supplement utk elakkan badan u xberkarat...rantai basikal pun kalo asik pakai xbuh myk kompem payah nk kayuh...tol x?

Hanie T. said...

Dear Rizalman,

We want more updates!!!!!
Fyi, I just bought your bag yesterday!
Kelllassss!

Misz Reef said...

Hi Rizalman,

Before sampai ke penghujung cerita u, I pun dah penat membaca.

But, I love what u r doing. =)

Keep it up.

(saya pun nak berjaya mcm kamu)

U r part of my inspiration!!

yujin said...

Salam Mr. Rizalman,

Glad akhirnya ada juga news from you. Suka baca your blog...something interesting from your world. Continue writing because it's refreshing to know.

Btw, become interested because your son's Umar is my son's classmate. His name is Wan Iman and he alway thot I'm one of the teachers. Anyway, he is very cubby and he gave me one of his lukisan - the KLCC. Very creative for a boy of his age.

May Allah swt blessed you and Umar.
Regards
Rozlin

nanimastura said...

selagi x tutup mata..keje keje keje...sama la kita...penat tapi berbaloi2...chill la bro...

izalin said...

pendapat i... ur word from this blog... adalah dari hati... w/pun kdg2 agak tut.. sikit... but it's ok.. coz we're what we are kan?? so, no need to be disappointed for comments from jannah... n believe me selalunya orang yang mulut jahat nie.. hati dia baik.. berbanding dengan orang yang mulut baik dpn kiter plus hipokrit.. (gosh... i hate that) yang hati dia jahat... oppss.. tak kata sapa2 pun it just came from life experience.. keep on writing... :))

Shue said...

Rizalman,

You're such a talented person. Doesn't matter what other ppl said abt you, yg penting you puas hati right (walaupun semua sendi nak tercabut, but Umar pijak tu pun mcm nak sampai patah jek!)
Keep up the good work! and I really enjoyed this entry. so worth the waiting.

MyAqua said...

en rizal...

hope next time blh tengok u terjah rumah org utk di deco & buat yr own program mcm program eric leong. U seem 2 hv magic touch on everythng u do,very creative.

Suka tgk rumah pemenang yg dah u transform...frm ugly to beauty....

En Rizal ada interior designing co.kerrr?? Brpa agaknya kalau u deco kan rumah org yer..... just wondering..

Btw,seronok baca blog en.rizal lagi2 kalau pakai loghat utara...hehehe....interesting.

Pinkbubblegumprincess said...

wow...tat hantaran is super duper fabulous...like it!!!

n umar is super cute~

Unknown said...

fuh, btul2 penat baca..erm, i pon nmpk en.rizalman kiter ni dh brtmbh 'berisi':p... hepi byk kot

❤ Diyan Idris AidyEmpire ❤ said...

salam....
i bru nak folow ur blog...
salam perkenalan dr dyan.....

sue said...

i like d ending of your entry. akhirnya segala penat lelah berbaloi-baloi. n d picture shows everything!

anieMD said...

haha...dl2 pun ada gak job mcm umar wat tuh..n dpt upah lumayannn...
kim salam kat umar yerr..
syabas tuk babahY...

katak_78 said...

Sungguh seronot dapat jumpa abg deko kat majlis harijadi anak TPP!! suka!suka!suka! Ai publishkan gambar kita kat my facebook...hahaha...sooo suka!!Tau tak bila mula2 ternampak abg deko? Melompat! tak hengat dunia!!hahaha...

Yang Bertakwa kepada ALLAH said...

salam..
waahh!!!
akhirnya saye jumpe juga blog uncle rizalman..
nama saya hanisah Omar dari Johor Bahru..
umur 17 tahun..
on the way 2 SPM..
tggal ag 2 paper jerk..
sebenarnya saye nak minta pandangan uncle la..
abg saye nie nak bertunang hujung bulan 12 nie..
mak saye nak guna tema merah putih..
saye x setuju sangat coz ramai yg guna merah putih..
baru2 nieyh saye tgok nona kt tv3majlis kahwin anak tan sri ( x ingat name dia)..
uncle buat hantaran utk besan dia kn3x??
warna merah hati is so beautiful..
uncle ade cadangan x nak guna warne lain selain merah putih ..
tema pertunangan abg saye ini ala tradisonal..
nak guna bakul rotan katenye..
tp kami tgah x de idea nak ubahan hantaran.(barang pon blom bli ag)..
kalo uncle ade contoh brg2 hantaran or cadangan..
plz reply this comment k..
thanX a lot uncle!!
#lagi satu : mak saye kirim salam.. dia kate uncle wat deko3x 2cantik designnye!! he3~

wslm~
niesaOmar JB
30/11/09..
7.54pm~

Noor Jehan said...

best la bace abg rizal nye blog ni..
u do everthing ya..
saya yg bace terasa keletihan abg rizal tu..

usaha u mmg berhasil..
umar jage babah tau..

good luck ;-)

GadizGula said...

to Rizalman,

jgn rasa putus asa atau kecik hati dengan komen2 seperti jannah tu. just do your job yg paling best n tunjukkan pada diorg ur very true talent. mulut org kita x boleh nak tutup kan. yg penting kita jujur n happy dgn kerja kita n org2 lain di luar sana pon happy dgn keje kita. x semua suka dgn ape yg kita buat n x semua org benci pulak dgn ape yg kita lakukan. ambik pujian dan kejian sebagai semangat utk terus hidup dengan lebih ceria n sempurna di masa akan dtg.
luv ya!!

Farrah Azmi said...

omfg ! (oops tercaruts) i just stumbled on ur blog,and god !and kakak rizal u got me laughing fits.ur so darn funny ! please do update moooree :)

Aniza bt Abu Bakar said...

Akum RI, saya ada mencuba resepi rendang yg macam RI buat tu....mak oiiiii sodap giloss.....tq RI di atas kesudian memberi resepi tu....

Aniza bt Abu Bakar said...

kat sini i ada tertengok resepi rendang yg RI buat tu,....balik rumah i try buat guna resepi tu...mak oooooiiiii sodap gilossss..tq RI